Elektronikus ügyintézés

 

TISZTELT ÜGYFELEINK!

 

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdés ac), ad) és af) pontjai alapján, a helyi önkormányzat, valamint a helyi önkormányzat által fenntartott költségvetési szerv és a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek vonatkozásában 2018. január 1-jétől köteles biztosítani az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

 

Mátészalka Város Önkormányzata elektronikus ügyintézés biztosítási kötelezettségének az önkormányzati ASP rendszeren keresztül tesz eleget.

 

Az elektronikus ügyintézés helyszíne az Önkormányzati Hivatali Portál, melyet az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek – gazdálkodó szervezetek, valamint az ügyfél jogi képviselője továbbá az elektronikus ügyintézés lehetőségével élni kívánó természetes személyek – magánszemélyek – az alábbi webcímen érhetnek el.

 

https://ohp.asp.lgov.hu


 

 

A felhasználó bejelentkezve az E-Önkormányzat Portál (OHP) felületre a következő portál szolgáltatások közül választhat: ügyindítás, ügykövetés, adóegyenleg lekérdezés, adóbevallási információk.

Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) elnevezésű projekt fejlesztéseinek köszönhetően már az Önök számára is

elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.

Az ügyfél a kiválasztott önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó stb.) elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztül bankkártyás fizetés segítségével.

Az Elektronikus Fizetési szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető.

 

- Tájékoztató az Elektronikus fizetési szolgáltatás használatához (pdf)